2 mei 2006

DE REST VERZUIMD IN DUBBELE CIJFERS TE KOMEN

DE REST (9 - 8) DE WITTEN

Opstellingen:
De Rest: Gert, Mark, Bruno, Mardi, Danny
De Witten: Rody, Steve, Kloor, Harte, Mark

Toeschouwers: 0

Geel: -
Rood: -
Pinanti's: -

Door Bruno:
Na een verregende maandag in de 's Gravenhaagse polderen hadden weinigen durven hopen op een opkomst als die van gisterenavond op het President Stokroosveld. Geen van de tien fanatiekelingen had zich door het miezerige weer laten tegenhouden. En zowaar vond de zon rond de klok van zeven het voetbalveld. Het werd een ouderwets potje "de witten tegen de rest" waarbij de neutrale toeschouwer likkebaardend langs de zijlijn stond.

De Rest (Amateurs van FC Wc-eend): Gert, Mark 'Onslow', Sheridan, Mardi, Ruud

De Witten (Rode Ster Stokroos): Rody, Steve, Kloor, Harte, Mark 'Nipple Twister'

FC Wc-eend vloog uit de startblokken en noteerden een vroege 1-0. Het gebrek aan techniek werd gecamoufleerd door een hoog baltempo en een tomeloze ambitie De Witten het vuur aan de schenen te leggen. Het duurde even voor De Witten in de gaten hadden dat de wedstrijd begonnen was. Pas bij de 1-1 gingen ook zij 'volle bak'.

Bij de neutrale toeschouwer stond het schuim op de mond terwijl de amateurs van Wc-eend met een overdonderend offensief op de proppen kwamen. Onder leiding van de recent uit Engeland overgekomen alleskunner Onslow werd Rode Ster Stokroos kortstondig onder de voet gelopen. Tot 5-1 aan toe waren ze overgeleverd aan de grillen van Wc-eend.

Na twintig minuten kwam ook bij Rode Ster het besef dat ze de overwinning uit handen liepen te geven. Aldus was het Kloor die als Thierry Henry naar binnen kneep en vanuit de hoek van de zestien een snijdend schot liet zien: als een streep naar de rechterbovenhoek van de gehavende goal van Wc-eend. Al snel werd de score weer bijna gelijk getrokken door het stevig counterende Rode Ster. Zo was het op slag van rust alweer 5-4.

In de tweede helft was wederom één langgerekt sportief hoogtepunt. Wc-Eend liet de bal vloeiend rondgaan. De diepe spits van Rode Ster werd matig bediend en kreeg de bal achtereenvolgens te hoog, te laag, te ver en te middelmatig aangespeeld. Ondanks zoveel tegenslag werd aan beide kanten bijzonder 'fair' gespeeld en kwam iedereen regelmatig aan de bal. Als enig incident (70') kon worden aangemerkt de botsing tussen Ruud en Mark 'Nipple Twister' waarbij Mark 'Nipple Twister' zijn naam op venijnige wijze eer aandeed.

Op het gladde veld werd het scoreverloop uit de eerste helft gekopieerd. Wc-eend was als een kip zonder kop van start gegaan, maar moest dat bekopen in de laatste minuten van de wedstrijd. Na een grote hoeveelheid kansen voor beide goals werd het achtereenvolgens 9-6, 9-7, 9-8 en 10-8 voor de amateurs van Wc-eend: een verrassende uitslag van deze lekkere pot maandagavondvoetbal.

18 opmerkingen:

hollyklook zei

Mooi onder woorden gebracht: het was een lekker potje voetbal met sportiviteit als hoogtepunt.

markarazzi zei

Mag ik uit de uitslag onderaan het verhaal opmaken dat WC-Eend toch de dubbele cijfers heeft gehaald, alhoewel de kop anders doet vermoeden? Doet er niet toe, een welverdiende overwinning heren, ik vond ons team niet al te best operenen, met mijn spel en inzet als absoluut dieptepunt van de avond. Dus niet helemaal eerlijk dat je die eer aan gekke Gertje (aka Big Man) toeschreef in die andere post, Roosje.

Volgende week beloof ik verbetering, indien nodig schakel ik de hulp in van motivatoren kloor (goede pot achter de kiezen, hulde!) of gert.

Anoniem zei

we hadden ze kenne pakke!!!

dit is niet goed voor de stand!!!

Rody zei

die laatste telde niet omdat onze keeper er al mee was gestopt....

Anoniem zei

gert als motivator, het moet niet veel gekker worden...

Anoniem zei

wowow...

BRUNO is a photographer...a right wing wizard and a journalist too!!! A triple threat...

Well, I don't quite agree with all the words written.....my time as an alleskunner are long gone...more of an alleskonder maar nu niet meer-er

I do believe I counted some spectators (or do they have to be inside the ground too??) and I will argue that, what with our team being made up of 40% fist time players who obviously needed some time to get used to the atmosphere and grandeur of STOKROOS STADION and the HOLLYHOCK style of football, we did a great job in winning the match. It goes without saying that we were gonna have some teething problems...so all in all I was impressed by our team's insistence in winning the match.

If I had to choose a man-of-the-match (which I don't but I will) then the prize would go to LIVERPOOL on my side who was the only consistent performer on the pitch. He never made a mistake and ran all over the place...an inspiring site!!!!

Yay my team...

ENGLISH MARK aka ONSLOW

Anoniem zei

corrections

40% fiRst time

an inspiring SIGHT...

Pretty bad for an english teacher..dagnabbit

Anoniem zei

i was simply the best...

got myself into a positive-thinking-course... Kloor is my teacher!

Was nice to have you guys over for the first time... hope that there will be many times after last night....

Rody zei

Spreuk van de dag kwam overigens van Kloor tegen Mark:

JE WEET DAT JE BETER KAN MARK, LAAT HET DAN OOK ZIEN!

Anoniem zei

lichtelijk kalend wie nog meer dan?

weet je Mardi, het grote voordeel is: de rest wordt nog kaal... wij zijn het al... ik dan... ik wel... al vanaf me 8e... en ik ben 30... oud dus........ maar intimi vertellen me dat er een aantal andere heren zijn duie ook beginnen!

en ik ben de aangewezen persoon om ze ermee te pesten... ik hoop dat als onze Mark eenmaal begint, hij zo'n Dick Advocaat lok neemt! Lijkt me prachtig!

Anoniem zei

Waar was Piet? Hij heeft mazzel dat het regende, anders kon ie pas echt lachen.

Nou, Ome Rob komt volgende week wel kijken.

Hoogachtend,
Rob Baan

markarazzi zei

we hadden niet hoeven verliezen. yet we did. ik vond ons echt bagger spelen, teveel ballen weggeven, verkeerde passes geven, verkeerd lopen.

markarazzi zei

Those five spectators watching us from the northern bank of the Stokroos River, they were actually girls cheering for Kloor and myself. We've paid them handsomely.

markarazzi zei

naar Hollyhock toekomen is altijd goed voor je zelfvertrouwen. in dat kader laat ik ook niet mijn beste voetbal zien, anders druipen jullie moedeloos af. maar dat weten jullie...

ik keek tijdens de wedstrijd al uit naar komende maandag. enerzijds omdat ik gisteren zo slecht was, dat het volgende keer wel beter moet. anderzijds omdat Hollyhock weer helemaal leeft!

HOLLYHOCK 4EVER

markarazzi zei

nee, ik wordt niet kalend, NEVER. en nee, al zou ik kalend worden, dan zeker geen Dick Advocaat-look. dan meet ik mij liever een Rody-look aan. ik heb alleen niet van die geile, zaadvragende oogjes...

Anoniem zei

Ik kom niet meer ballen op de maandag. Rob Baan heeft contact met me opgenomen. Hij wilt dat ik op maandagavond met hem een partijtje speel.

Anoniem zei

Beste Pietje,

Tot mijn grote verontsteltenis moet ik lezen dat jij door mij uitgenodigd zou zijn voor een partijtje voetbal op de maandagavond. Deels waar.

Ik heb je inderdaad uitgenodigd op maandag, maar dat was niet om een partijtje te spelen, beste kameraad.

Wij hadden een afspraak om te komen tot een overeenkomst, zodat jij volgend jaar de kleuren draagt van de trots van Den Haag. Ik heb je helaas (ten tweede male) niet zien verschijnen. Mijn baas, de heer Langenbach, begint nu te morren en verwacht van mij dat ik op korte termijn met een statusmelding over de brug kom.

Ik dacht dat wij een mondelinge overeenkomst hadden, jij zou komen spelen bij Den Haag daartegenover stond voor jou een seizoenkaart voor het tweede elftal, een openbaarvervoerjaarkaart van 1 zone, een fiets van de club (mag niet het Zuiderpark uit, het eerste halfjaar geen contributie betalen, kortingskaart voor Bowling Zuiderpark, een vlees- noch vischpakket van Slagerij de Graauw en een Nike-voetbal getekend door Joonas Kolkaa.

Ik ben helaas van bovenaf gedwongen je aan de afspraak die wij hadden, te houden. Meld je je niet binnen 48 uur bij mij, dan gaan we een arbitragezaak aan bij de KNVB om de arbeidsovereenkomst op die manier af te dwingen.

Hoogachtend,
Rob Baan
Directeur Technische Zaken ADO Den Haag

Anoniem zei

pieterman.. roppie is boos volges mij