21 mei 2001

Kloor's Visie

Kloortje vertelt...
21-Mei-2001, Maandagavondvoetbal

Gisteravond was het weer ouderwets gezellig, 10 mensen die toch nog genoeg energie na het weekend overhadden om een potje te komen voetballen. Uiteraard was de grote drijfveer achter dit festijn Rody aanwezig net zoals Gert, Danny, Niels, Vincent, David en het complete vakantie viertal uit Amerika te verstaan Mark, Harte, Bert en ondergetekende (Kloor).

Rody was dit maal verantwoordelijk voor de teamindeling en die zagen er als volgt uit : FC Puindorp had Mark, Harte, Vincent, Danny en Rody in de gelederen dus natuurlijk bestond het andere team (FC Loosduinen) uit Gert, Niels, Bert, David en Kloor.

In den beginne was het leuk voetbal van FC Loosduinen, snelle combinaties, passes die aankwamen en uiterste doeltreffendheid van Daaf wat haast ongekend was. Uiteraard lag het aan het feit dat Puindorp nog geen vaste keeper had en Loosduinen wel (Kloor). Tevens leek het dat Puindorp nog niet helemaal uitgeslapen was want er vielen hier en daar nog wel eens wat gaten. Snel stond er een stand van 5-2 voor Loosduinen op het bord.

Toen begon het tij zich toch te keren mede dat Kloor (na aandringen van Rody) zich in het veld ging mengen en Mark ging bij Puindorp kort daarna het doel verdedigen. Al met al was het hierdoor snel beslist en kwam er na een kleine 2 uur maandagavondvoetbal een eindstand van 10-15 in het voordeel van FC Puindorp op de borden.

Goed, genoeg over het verslag, laat ik nu de mensen individueel maar eens aanpakken te beginnen met *tromgeroffel* Danny !! Danny was goed en sober/degelijk. Ditmaal was Danny een rots in de branding van FC Puindorp en was meer achterin dan voorin te vinden. Helaas dus wat weinig van zijn baltoverkunsten. Verder weinig op het aan te merken. Top.

Vincent was zoals altijd druk als een bij en overal te vinden (waar die gozer die longen vandaan haalt weet ik niet maar het is absurd). Soms wat ongelukkig met balcontact (zeker met Bert in de buurt maar wie wordt er dan niet zenuwachtig ??) maar Vincent was genoeg voor de goal te vinden en scorede er dan ook lustig op los.

Rody, tja wat moet ik hier nog overzeggen ?? Good old Rody, de man met acties waar menig man over droomt en hij brengt ze zo makkelijk tot uitvoering, klasse. (Met name de lange pass van Danny die Rody al helemaal voorbestemd zag voor Vincent en dit was duidelijk aan Ro zijn loop te zien). Soms was Rody toch nog was onzeker en leed dan weer balverlies maar dat mocht de pret niet drukken. Persoonlijk heb ik ook Rody wel eens in betere doen gezien maar gisteravond was goed genoeg om een 8- te scoren.

Mark was in het begin nog te vinden op het veld en deed goed zijn best maar besloot later om tussen de palen te gaan staan en als een Lennert te gaan fungeren door een behoorlijke sta-in-de-weg te zijn. Wat de reden voor zijn "wissel" was weet ik niet maar eenmaal in de goal stond hij als een ware keeper zijn verdedigers aanwijzingen te geven wie er wel niet vrij liepen dus dat haalde goed de angel uit de aanvallen van FC Loosduinen.

Last but not least Hartson, de bij Duindorp onderschatte speler maar bij Puindorp een gevierd man. Harte was naar mijn inziens duidelijk actiever dan op de Duindorp-familiedag maar dat zal zo wel zijn redenen hebben (Kleiner speelveld, 4 medespelers ipv 11 en waardering vermoed ik zo). Harte was duidelijk te herkennen aan zijn kap-draai bewegingen die toch nog menig Loosduiner verschalkte en zijn toch wat vernuftige passjes tussendoor richting Vincent of Danny. Uiteraard soms wat te zelfzuchtig maar dat kan je iemand die zich op en top spits voelt niet kwalijk nemen behalve wanneer het te vaak gebeurd maar dat was gisteravond absoluut niet het geval.

Persoonlijk vond ik er geen echte uitblinker tussen zitten bij FC Puindorp en in mijn ogen hoort het ook zo te zijn, een teameffort en niet 1 man die de show steelt. Sjappo jongens !!

(voor de liefhebber die ook nog mijn visie over Loosduinen wil weten moet nu dan maar verder lezen, zo niet ga dan maar naar de statistieken !!!)

Niels, voor sommige Hollyhock oudgedienden nog een enigzins onbekend gezicht maar iemand die met volle overtuiging zich snel een veteraan mag gaan noemen want is nu vaak aanwezig en brengt ook genoeg kwaliteiten mee om het niveau nog meer op te schroeven.

De wederhelft van de Prins van Pruisen, Koning Loosduinen ofwel gewoon Gert was ook duidelijk aanwezig en weet iedere keer weer mensen te verbazen met zijn verfijnde traptechniek en toch genoeg vrij te lopen om aangespeeld te worden.

Onze Daaf was buiten zichzelf getreden gisteravond want zo heb ik Daaf in tijden niet gezien, balvast, doelgericht en nog scoren ook. Misschien is Daaf blij dat het Duindorp seizoen erop zit en zich nu vol op Hollyhock kan richten of omdat Arnie er niet bij was maar dat Daaf lekker bezig was mag duidelijk zijn.

Ons Bertje was nog niet helemaal bij de pinken maar sjappo voor de opkomst uiteraard, zo zien we het graag. Hoe meer zielen hoe ... (vul zelf maar aan). Bert was een regelrechte pain in the ass voor FC Puindorp in het begin en dat was heel goed maar helaas kwam de conditie (of liever gezegd, gebrek aan) al snel zijn tol eisen en Bert was niet meer de rauwdauwer van het begin. Bovendien hielp het Bert niet echt mee dat hij als laatste man het doel moest verdedigen terwijl de rest voorin stond.

Tja, dan moet ik ook mezelf nog bekritiseren, das lastig maar hier gaat ie !!. Ik had nog zo tegen mezelf gezegd, ik ga niet meedoen, ik ga niet meedoen (met name omdat er nog flinke spierpijn van de Duindorp-familiedag was blijven hangen en een opstekende verkoudheid (alweer)) maar ja, voetballen blijft leuk dus ik bood aan om te gaan keepen. Niet geheel onverdienstelijk al zeg ik het zelf tot het moment dat er op aan werd gedrongen of ik toch niet een beetje mee kon voetballen door een zekere R.I. De sportman die ik dan toch ben wou de fans niet teleurstellen en ging me er maar mee bemoeien. Of dit ten goede kwam van het spel, achteraf denk ik van niet. Toch weer te vaak de lange bal geprobeerd (maar wel stukke minder dan vroeger!!) maar zonder voetbalschoenen kom ik helaas een stuk minder snel uit de startblokken. Al met al heb ik naar mijn kunnen gisteren nog redelijk mee willen doen maar dat kwam er niet uit en had dat beter niet kunnen doen.

Was getekend :

Kloor

Geen opmerkingen: