16 juni 2006

WK Voetbal: Poule Update en lekker chatten over voetbal

De vorige post was een daverend succes met uiteindelijk 45 comments. Ik vond het alleen vervelend om steeds helemaal naar beneden te scrollen, dus ik ben maar een nieuwe begonnen....
Meteen een mooie gelegenheid om hier even de tussenstand van de Hollyhock WK Poule te geven. Romario heeft bijna een week lang de leiding gehad, maar die heeft hij gisteren dan eindelijk, zij het gedeeltelijk, moeten afstaan. De leiding is na de wedstrijd Zweden - Paraguay (1-0) ook in handen van Bas. Waarom niet Mario, maar Bas op 1 staat, moet je aan www.oranje.nl vragen. De verschillen worden pas echt gemaakt na de groepsfase op het WK. We shall see...

1. Bas (76)
2. Mario (76)
3. Martin (68)
4. Rody (65)
5. Joost (64)
6. Mark (63)
7. Martijn (62)

15 opmerkingen:

markarazzi zei

Engeland kon weer niet overtuigen, maar ze staan toch probleemloos in de achtste finale. Mooie goal van Gerrard, hun middenveld blijft hun kracht, alhoewel Cole gisteren onzichtbaar was en Beckham (weer!) slecht. Met Wayne Rooney in goede doen kunnen ze zomaar de finale halen, alhoewel ik dat niet zie gebeuren.

Mijn favoriet blijft Italie. Ik heb hun wedstrijd tegen Ghana niet gezien, maar ik verwacht een hecht, gedisciplineerd, professioneel team wat geen gekke dingen doet.

Ach, er valt haast geen pijl op te trekken, na de groepsfase kan alles gebeuren. Er zijn altijd weer verrassingen in de kwartfinales.

markarazzi zei

Vanavond tegen Ivoorkust gaan we ons kwalificeren voor de achtste finale. Oranje is al team beter georganiseerd, meer discipline, betere tactiek. Het spel van Ivoorkust ligt ons wel. Als ze steken laten vallen gaan onze middenvelders en aanvallers daarvan profiteren. Over vier jaar nieuwe kansen voor Kalou en Co.

Anoniem zei

Gelukkig is het maar eens in de 4 jaar dat WK^^

Ik hoop echt zo dat 'we' ze van de mat spelen vanavond... Maar goed, we shall see!

Anoniem zei

En dat Bas boven mij staat is slechts een kwestie van tijd, ik maak me er niet zo druk om...

markarazzi zei

van de mat spelen denk ik niet, maar een 1-0 zit er wel in. robben weer de gevaarlijke man, die krijgt dubbele dekking. het spel verplaatst naar van persie, die heeft in tegenstelling tot robben wel een voorzet. nistelrooij komt zo meer in het spel voor en scoort de enige treffer. oranje naar de achtste finale!

Rody zei

wie heeft de meeste plaatsen goedgemaakt?

Rody zei

ik wil graag effe horen dat ik goed ben!

Anoniem zei

Rody je bent een kanjert!!!!

Anoniem zei

Wat een verassingen gisteren. Zal weinig punten opgeleverd hebben. Behalve voor Rody natuurlijk want dat is de man van de verassingen.

markarazzi zei

ook de man van de verrassingen zat er gisteren goed naast: 0 punten voor rody voor Italie en Ghana. Bas heeft nu echt voorsprong genomen terwijl de Kanaries zich geplaatst hebben voor de achtste finale...

Anoniem zei

Kortom een feestdag. Ik ga los...

Anoniem zei

Laat me wel zeggen dat ik hoop op een oranje kampioenschap, zeker na de wantvertoningen van Brazilie.

markarazzi zei

dat doet me wel deugd Bas. ik vind het moeilijk te verkroppen als een nederlander niet voor Oranje is. laten we hopen op beter spel, zowel van Oranje als van Brazilie en alle andere deelnemers. het voetbal zal zegevieren!

Anoniem zei

Pas die stand op de site eens aan joh, is totaal anders.

Anoniem zei

we zouden eigenlijk een feedje moeten hebben...