20 juni 2006

Tunegido verliest van Moekraïne

Tunegido (8 - 10) Moekraïne

Opstellingen:
Tunegido: Mark (Eng), Mardi, Marco, Gert, Niels, Martin, Jean
Moekraïne: Rody, Danny, Bas, Mark, Bruno, Ard

Toeschouwers: 2 (op een bank in de verte)

Geel: Mark (hands)
Rood: -
Pinanti's: -

Plaats: Stokroosveld
Temperatuur: 19 graden
Type: Wisselend bewolkt en droog
Wind: Zwak

Door Mark:
Tunegido speelde in het blauw van zuid naar noord. De mensen met de meeste voetbalkwaliteiten, de import-fransoos Blok en de engelse Delftenaar Mark, werden in de eerste helft achterin gehouden. Dat kwam de aanvalsopbouw van Tunegido niet ten goede. Zo nu en dan schoof Blok strategisch naar voren, maar het was te incidenteel. Mardi, die een paar fraaie panna's uit de hoge hoed toverde, en debutant Jean, met een paar lichtvoetige passeerbewegingen dreigend vanaf de rechterflank, konden slechts speldenprikjes in de verdediging van Moekraine steken. De aansluiting van het middenveld was vrijwel niet-bestaand.

Moekraine kon hiervan dankbaar profiteren. De opbouw vanaf de eigen helft verliep ongestoord en soepel. Ard, na een lange afwezigheid zijn rentree makend, zette de lijnen uit. Bas, Rody en Bruno pikten zijn passes op en zette die om in doelpunten. Danny zorgde voor de rust achterin en koos zijn momenten om de tegenstander pijn te doen. Al met al zag het spel van Moekraïne er verzorgd en solide uit. Er leek geen vuiltje aan de lucht: bij rust was de stand 1-4.

Blok begon zich steeds meer in het spel te mengen. Hij kon de voorwaartsen van Tunegido veelal door het centrum bedienen van steekpasses, waardoor Mardi en Jean met toenemende regelmaat voor laatste man Mark opdoken. De verdediging van Moekraine rammelde en Tunegido kwam terug in de wedstrijd.

Ook English Mark begon zich te mengen in het aanvalsspel van Tunegido, maar aanvakelijk leverde dat weinig op. De voorsprong van Moekraine bleef vrij eenvoudig in tact, omdat men voorin gewoon doorging waar men in de eerste helft mee bezig was geweest.

Halverwege de tweede helft kwam Martin de gelederen van Tunegido versterken. Toen even later Bruno het veld verliet, kwam Martin voor Moekraine te spelen. Vooral Gert raakte van die plotselinge wissel even van slag. Toen even later ook Mark uit voorzorg voor zijn rechterenkel het strijdperk verliet, kwam Moekraine weer met een man minder te spelen. Tunegido hield de druk op de ketel, maar kwam uiteindelijk niet dichterbij dan 8-10.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

mooi epos... jammer van de reacties! want het is mooi...

volgende week dus VerjaardagVoetbal. ik ben jarig... dus ik neem dingen mee...

ennehhh... kunnen jullie nu al zegge of ie komt? want dan kan ik een beetje rekening houden... ik heb liever dat ik 18 dngen moet kopen dan 8....dat voel ik al s een persoonlijke beledigng

markarazzi zei

ik kom ook wel effe joh

Anoniem zei

unless i am in mourning after ecuador beat england 7-0, I will be there....

hollyklook zei

Ro, je bent mijn held en alleen al voor jou zal ik volgende week maandag aanwezig zijn. Ik weet niet of ik ga voetballen dan want zoals me pees nu aanvoelt is het nog steeds naatje maar misschien dat het beter gaat. Hulde aan Mark voor een leuk stukje, jammer dat ik niet meer mee kan doen voor die-hard aanwezige.. ;-(. Als jullie maar weten dat het door een blessure komt.

Anoniem zei

dat is fijn, ik hoop dat er zo veel mogelijk zijn! hoe meer zielen, hoe meer geblesseerden zou mark zeggen... maar ik zeg:

HOE MEER ZIELEN, HOE MEER GETRAKTEERDEN!

Anoniem zei

Ben er zeker bij.

Anoniem zei

fijn fijn fijn... ik kan alvast een aanhangkarretje huren voor Stokroos!