18 april 2006

PAASBESTE OVEWINNING PAAS TAC'90

PAAS TAC'90 (14 - 4) Ons Eiernest

Opstellingen:
PAAS TAC'90: Gert, Martin, Rody, Danny, Mark, Bas
Ons Eiernest: Michel, Mario, Iwan (13' Bruno), Steve, Kloor, Arnoud

Toeschouwers: 3

Geel: 2 (Steve, opzettelijk hands) (Mark, opzettelijk hands)
Rood: -
Pinanti's: -

Het heerlijke paaszonnetje wat ons de hele dag in lentense sferen
deed verkeren, vertrok om 18:23 uur zonder afscheid te nemen. De
Hollyhockers moesten derhalve genoegen nemen met een saai wolkendek
en een snel dalend kwik. Zomeravondvoetbal? Nee. Maar goede
voetbalomstandigheden desalniettemin. Het bleef immers zo droog als
kurk en het heilige veld was zo strak als het kontje van een
vijftienjarige.

Over naar het wedstrijdverslag. Welnu, er valt niet veel over op te
pennen. PAAS TAC nam al vlot een vier nul voorsprong. Een duidelijk
aan te wijzen reden hiervoor was wel degelijk aanwezig. De
verdediging van Ons Eiernest was welhaast non-excistent. Tegenover
het gebrek aan fitheid bij Iwan stond de gretigheid en
onverschrokkenheid van Steve. Het was vooral te wijten aan het slappe
verdedigingsspel van Mario en Kloor dat de spitsen van PAAS TAC
voortdurend vrij stonden. Van deze vrijheid maakten met name Martin,
Bas en Danny dankbaar gebruik.

Na de introductie van Bruno mocht Eiernest het even in overtal
proberen, maar "Ruud" kon geen rust brengen in het spel. Tot aardige
aanvallen onder impuls van de ongrijpbare Arnie en de briljante
Michel leidde het zo nu en dan wel. Gert was echter heer en meester
in zijn 16, al had hij soms een redder op de lijn nodig in de vorm
van Mark.

Ook aan de overkant werden de voorwaartsen meerdere malen gestuit,
maar overall was zowel het aanvalsspel als de verdediging van PAAS
TAC de gehele match superieur. Het zag er nooit naar uit dat Eiernest
terug zou komen in de wedstrijd, in tegendeel. Optisch leken beide
partijen best aan elkaar gewaagd, zo vonden de twee vrouwelijke
toeschouwers althans. Het is maar weer eens bewezen dat vrouwen geen
verstand van voetbal hebben. PAAS TAC domineerde en controleerde,
zonder het respect voor de tegenstander te verliezen. Het kon zich
zelfs grove fouten permitteren, wetende dat deze onbestraft zouden
blijven. De 14-4 die uiteindelijk op het scorebord prijkte, was dan
ook een reeele afspiegeling van de verhoudingen.

Wie de man van de wedstrijd was, laat ik in het midden. Logischerwijs
zou deze uit het winnende team moeten komen, gezien de score. Maar
PAAS TAC'90 kende niet één echte uitblinker of leider. Het
bijeengeraapte zooitje verbroederde voor eens tot een hecht team.
Hulde heren, jullie weten wie jullie zijn!













10 opmerkingen:

hollyklook zei

Ik weet niet of je analyse helemaal eerlijk Mark of om te teasen, hoe dan ook ik ben het niet eens met de 4-0 stand. Ik meen zelfs dat ik op prachtig aangeven van Arnoud de 2-1 intikte. Daarnaast liggen mijn kwaliteiten bij het verdedigen. Eigenlijk heb ik uberhaupt geen kwaliteiten afgezien van een veel te vroege paas geven of mensen afzeiken. Daarom is Gert natuurlijk mijn grote voorbeeld: die kan tenminste wel een goede paas geven EN mensen afzeiken.

Anoniem zei

Klopt, ik kan beiden... Als een ware Fuhrer laat ik eerst zien hoe het moet, en als partijgenoten schromelijk falen zal ik ze daar op moeten aanspreken, op een opbouwende doch kritische manier.

X Gert

Anoniem zei

wat een heerlijke commentaren van twee mensen die zichzelf keer op keer schuldig maken aan schromelijke zelfoverschatting! heerlijk staaltje van zelfingenomenheid! vooral als Gert weer zo heerlijk oreert over zichzelf, dan koken bij mij de piepers over... heerlijk!!!

hulde mark voor je mooie stuk!

Anoniem zei

Wat een prachtig stukje, ik zit hier met tranen in me broek. Ik zeg lekker ballen ! Lekker doen !

gr. Martin.

Anoniem zei

de tranen springen uit me balzak

kom op mense reagere!

Anoniem zei

rody, deze link zal je interesseren! moest meteen aan jou denken....PIK...
ga je mee??

http://www.nieuws.nl/213377/Pearl_Jam_keert_na_zes_jaar_terug_in_Nederland

pietje

Anoniem zei

ik zie dat de link niet werkt...het gaat er ieder geval om dat Pearl Jam 29 aug een concert geeft in Arnhem! Vrijdag begint de verkoop! Ik zeg: DOEN!!!!!!

en ik heb maandag werkelijk waar genoten.......van het voorjaarszonnetje.....

nog een keer pietje

markarazzi zei

het blog leeft als nooit tevoren! er wordt heerlijk over en weer gal gespuwd, maar ik zou toch willen oproepen tot een tijdelijk staakt-het-spuwen. beter laten we komende maandag onze voeten spreken. ik ben het met fijnerik eens dat het afgelopen moet zijn met de matte potten. laten we een voorbeeld nemen aan steve, die 90 minuten lang onverschrokken en roekeloos terreur zaait en angst bij de tegenstander oogst. laten we een voorbeeld nemen aan piet, die onvermoeibaar tegenstanders opzoekt en dolt, en wanneer hij zichzelf eens vastloopt gewoon lekker een ordinaire elleboogstoot uitdeelt. laten we een voorbeeld nemen aan deze twee dappere hollyhockhelden, opdat wij de matte en bloedeloze potten voor eens en voor altijd naar het verleden kunnen verwijzen.

Anoniem zei

Ik ben het roerend eens met Fijnerik, we zijn een stelletje luie honden. Waar zijn het bloed, het zweet en de tranen, na week 1 heb ik geen bloed meer gezien.... hmmm

Anoniem zei

maandag is het bal... dat lijkt me duidelijk... ik neem scheenbeschermers mee..... VOOR DEGENE DIE MIJ TEGENKOMT

je bent gewaarschuwd... wie dan ook, het interesseert me niet...

ik speel ALA CORRIE LEMS met afgezakte kousen... vieze stinknichten!