13 juli 2001

Transfer Rene naar FC Hollyhock succes...

Na 90 minuten povere 6-5 op het bord...


Door Mark:

"Omdat ik zelf een beetje voetbalmoe ben en één keer in de week grashappen wel genoeg vindt, was ik vrijdagavond om kwart voor acht op mijn nieuwe Wheeler geklauterd. Er woei een stevige wind door het Westland, die mede debet was aan het feit dat het eerste deel van mijn etappe, van Nieuw-Waldeck via Poeldijk, Monster en 's-Gravenzande naar Hoek van Holland, vrij moeizaam verliep. Bij Hoek van Holland begon het tweede deel van de rit, de terugweg door de duinen via Kijkduin naar de Fuutlaan. De wind was mij nu dus gunstig gezind (het is van vitaal belang dat je je rit zo uitkiend, dat je op de terugweg wind mee hebt), wat overigens met al dat gedraai van die wind in Nederland geen garantie is. Al gauw had ik de goeie tred te pakken en raaste ik met zo'n 40 km/u binnen 'no time' Kijkduin binnen. Na het nuttigen van een Extran bij die snackkar naast Biesieklette, vervolgde ik mijn rit door de Haagse duinen, die ik ter hoogte van de Fuutlaan (lees: atletiekpark) verliet. De Hollyhockers hadden blijkbaar besloten de terreinknecht van het fraaie voetbalveld aldaar te respecteren (het veld is pas ingezaaid), want er was geen kip te bekennen. Dus reed ik door naar het Hollyhock, waar ik om tien voor negen aankwam en tot mijn verbazing zag dat de wedstrijd FC Hollyhock - Rava 4 nog niet was aangevangen. Na wat rek- en strekoefeningen nestelde ik mij op het bankje achter de goal van Hollyhock om de wedstrijd, die net over negenen dan eindelijk begon, gade te slaan. Anderhalf uur later prijkte de einstand op het bord: 6-5 voor Hollyhock. Eigenlijk wilde ik niks over deze wedstrijd kwijt, maar zo'n perfecte kans om je 'medespelers' de grond in te boren kan en mag ik eigenlijk niet laten liggen...

Het gehavende FC Hollyhock moest het doen zonder vedetten als Rody, Arnie, Vinnie, Niels, Danny en Bas. De enige Hollyhock-topper die gisteren aantrad was Leonardo Da Silva Leidelmeijer. Verder stonden Harte, Kloor, David, Gert en huurling Ronnie (crap, ik weet niet meer hoe hij heet, ik ken die Rava jongens niet allemaal bij naam) van Rava namens de thuisploeg op het veld. Al gauw werd duidelijk dat het hier om een veredeld B-zestal van Hollyhock ging, want Rava had constant meer balbezit en het overgrote deel van het spel vond plaats op de helft van Hollyhock. De inspanningen van superverdediger Leo, wederom uitverkoren als Man of the Match, voorkwamen echter een ontluisterende eerste nederlaag tegen de steeds beter spelende Rava-equipe. Zonder de sublieme Lennert was Hollyhock zeker de boot ingegaan, want de andere spelers bakten er helemaal niks van. Harte scoorde wel twee 'luckies', maar kwam in het spel helemaal niet voor, omdat hij vaak te diep stond en zijn aanname hem meer dan eens in de steek liet. Gert uitte alleen maar kritiek op zijn medespelers, niet helemaal onterecht overigens, maar beging zelf dezelfde fouten als degenen die hij bekritiseerden. Zijn keeperswerk was fenomenaal te noemen, fenomenaal slecht wel te verstaan, en deed denken aan het keeperswerk van ondergetekende in het 'gekochte' gelijkspel enkele weken terug. David deed wel zijn best, maar toonde te weinig karakter en fysieke weerbaarheid, waardoor hij te vaak in persoonlijke duels makkelijk opzij werd gezet. Ik zie Daaf als een Seedorf in Oranje, een hoop inzet en een hoop ijver en een hoop goede bedoelingen, maar te vaak zich vastlopend en een bal inleverend. Kloor's enige positieve puntje was dat hij lekker liep te jagen, maar zijn passing en voorzetten waren weer van bedenkelijk niveau. Hij kon geen stempel op de wedstrijd drukken, maar wie wel? Ronnie (sorry) zeker niet. Zijn frivole geclown was een slap aftreksel van de act van Danny en ook voetballend kon hij de leistaanvoerder geen moment doen vergeten. Veel balverlies en een zwakke afronding typeren zijn spel van gisteravond. Zoals gezegd was Rava altijd de betere ploeg, maar de Loosduiners konden nooit op voorsprong komen. Bij een 5-5 stand dreigde het duel te worden afgeblazen door invallende duisternis, maar er was nog even tijd voor een dubieuze winnende goal van de voet van Gert, als 'ie al zat was het zeker een 'lucky'. Rava moet nog even wachten op de eerste punten, maar er zit verbetering in, wie weet volgende week?

Dit stukje is NIET mede tot stand gekomen door Lennert, die te lui is om een stukske te schrijven, onder het mom van: "Ik heb het druk met het maken van een Hollyhock-skin voor WinAmp!" Waar blijft die skin dan, luie flikker?"

Geen opmerkingen: