19 januari 2002

1 Doelpunt verschil brengt de Koning volle mep...

Pittige partij zet Bas nog steviger aan kop...

Door Martijn Kloor:

Zaterdagmiddag 19 januari 2002, een lekker zonnetje, een graadje of 8 Celsius en 9 mannen die er weer zin in hebben om een potje te voetballen. Toen ik aankwam waren Rody, Mark en Arnie al aanwezig, kort na mijn aankomst was Niels van de partij daarop gevolgd door Bert, Lennert en Bas.

Er werd nog eerst wat heen en weer gepaast en geschoten, warmgelopen maar daarna was het tijd voor het echte werk. Aangezien we met z'n negenen waren werden bewust danwel onbewust de teams vier tegen vijf. In het team van de vier, Koning Loosduinen, werd deze aangevoerd door koningshuisgezinde Gert gevolgd door zijn teamgenoten Arnie, Bas en Rody. In de bende van vijf, De Bijtertjes, waren de fysiek danwel mentaal gehandicapte mensen te verstaan Niels, Lennert, Mark, Bert en Kloor.

Kortom kwart over drie barstte de hel los op het ouderwets vertrouwde Hollyhock (wat er nou nog niet echt mooi bij lag maar dat komt vanzelf wel weer). Op het zware veld begon Koning Loosduinen redelijk sterk en het duurde niet al te lang en stond er 4-1 op de teller. Toen begon het te lopen bij de bende van vijf.

Na mooie aanvallen en soms saaie maar wel effectieve afronding waren de rollen omgedraaid en stond er 7-5 op het bord. Het was duidelijk, Koning Loosduinen kon het niet langer aanzien en ging alles op de aanval gooien. En met succes want de eindstand was in het voordeel van hun met een stand van 8-7. Persoonlijk waren wij de morele winnaar maar daar krijg je helaas geen punten voor.

Goed, dan ga ik nu ook iedereen nog even persoonlijk aanstippen, kan het namelijk niet laten. Eerst maar het team van Gert.

Gert was niet veel in balbezit, maar de ballen die hij kreeg waren vaak achterin als spelverdeler. De acties voor het goal waren wel effectief en gevaarlijk maar zag de geweldige tackle van Bert niet aankomen. Al met al een goede, sobere wedstrijd.

Rody dan. Deze jongen rent zich het snot voor de ogen, van voor naar achter en van links naar rechts maar niemand van zijn teammaten die ziet dat hij vrij staat en als ze het wel zien zijn ze vaak te egoistisch om hem een bal toe te spelen. Ik kan me, mede ook door het negativisme in het veld, daarom voorstellen dat hij er de brui aan gaf. Rody speelde desondanks niet slecht.

Bas was zoals gewoonlijk onvermoeibaar en was voornamelijk voorin te vinden. Nam samen met Arnie het leeuwendeel van de score voor zijn rekening. Bas had weer veel mooie acties en nam tijdens de achterstand het team op sleeptouw om toch te willen winnen. Minpuntje was wel het tikkie na op Leo maar dat kan de beste overkomen zullen we maar zeggen.

Arnie was net zoals Bas veelvuldig voorin te vinden en het was duidelijk dat ondanks zijn blessureleed van vorige jaar hij geen snelheid en acties was kwijtgeraakt. Integendeel want Arnie was weer een constante plaag voor de bende van vijf. Hierbij doe ik wel een paar suggesties van de hand : iets vaker overspelen en minder snel je koppie laten hangen als het effe minder gaat.

Dan is het nu tijd voor "de bende van Vijf".

Allereerst Niels, ondanks de kwetsuur aan de knieen kan deze man het niet laten om mee te doen aan een potje voetbal. Zelden hoor je deze man klagen en dat is kwaliteit waar sommige van ons best nog wat van kunnen leren (ik voel mezelf hierbij dan ook aangesproken). Niels was zowel voorin als achterin goed te vinden en stond vaak op de juiste positie om het laatste tikje te geven.

Leo. Ook weer vandaag de rots in de branding. Ieder keer weer een voetje ertussen en bracht vaak genoeg redding om zo de stand netjes te houden. Opbouwend ook sterk want Leo houdt het hoofdje koel en kiest 99 keer van de 100 juiste optie. Beter een balletje breed dan een steekpaas tussen vier man door.

Bertje dan. Deze atleet zou zijn gezicht best vaker mogen laten zien want als je hem in je team hebt, heb je een regelrechte enkelbijter die menig aanvaller in verlegenheid kan brengen. Ook voor de conditie zou het je goed doen. Daarnaast is Bert in de aanval een belangrijk persoon want hij heeft een neusje voor de goal. Ik heb Bert vandaag veelvuldig voor de goal gezien zonder dat iemand ingreep. Als de techniek iets verfijnder zou zijn dan had Koning Loosduinen vandaag niet gewonnen.

En dan nu Mark. Goed om te zien dat ondanks een nieuwe liefde hij zijn oude liefde niet vergeet. Mark was vandaag weer een Mark zoals weleer. Veelvuldig in balbezit, aanwijzingen gevend, voor en achter goochelend en vaak aan het begin en eind van een goede aanval. Persoonlijk zou ik Mark vandaag de Man of the Match award toedichten.

Kloortje. Tja. Blijft altijd lastig om jezelf objectief te beoordelen. Ik denk dat ik vandaag wel mijn best gedaan heb. Zoals gewend van de laatste tijd ren ik als een kip zonder kop achter de bal aan in de hoop dat er vanzelf wel iemand een foutje maakt. Ik vond dat ik paar puike paasjes heb gegeven waar wel goede scoringsmogelijkheden uit kwamen. Ondanks dat we de wedstrijd qua uitslag hebben verloren beschouw ik ons als de morele overwinnaar. Al sta je nog zoveel achter, gewoon je best doen om toch er een leuke middag van te maken.

Om toch nog even terug te komen op het feit dat er zo abrupt einde aan deze wedstrijd kwam. Persoonlijk vind ik het jammer dat dit gebeurt want we zijn geen Aj#x 1 en het is niet de Europacup 1 finale die we hier spelen. Het is en moet gewoonweg een gezellige pot voetbal blijven voor vrienden onder elkaar. Laten WE (geldt voor iedereen want iedereen maakt zich wel eens schuldig aan) voortaan niemand passeren danwel na afloop een kutgevoel bezorgen.

Misschien dat ik met dit stukje mensen beledig of op andere manier verveel, jammer dan. Dit is zoals ik vond dat het ging en als je zelf vond dat het anders was, mail me maar.

Kloor

Door Rody:

Uiteindelijk werd er ook nog even getient. Niels zette zich ondanks zijn blessure weer steviger aan kop, door een overwinning op Bert, nadat hij zelf ook niet al te veel punten meer overhad. Bert keepte niet fantastisch, en Niels nam de strafschoppen het beste. 1-0. De overige aanwezigen kregen een halfje... Niels is de nieuwe kroondrager, en Rody stond hem af. Zie stats.

Nog wat foto's, een enkele met wat tekst.

























































Geen opmerkingen: