8 juni 2010

HET VERHAAL VAN DE GROTE 9 EN DE RODE 10

Delen

Ongelofelijk! Wat een opkomst! Gisteren wilde we al bijna gaan voor DE WEDSTRIJD! Een idee, om ergens MEDIO JULI met 22 man veld 1 te bevolken en er een echte pot 11 tegen 11 te spelen. Gisteren hadden we net kunnen doen alsof: 2 man eruit gestuurd bij de ene en 1 bij de ander.

19 man sterk + 2 man toeschouwer waren aanwezig op een heerlijke voetbalavond. Nadat het de hele dag een beetje grijs was geweest, trok het tegen 7en enigszins open. Hierdoor deed het temperatuurtje nog even leuk mee en steeg het naar een graad of 18.

Met de rentree van vele helden van weleer was het in eerste instantie een enorm gepuzzel om fatsoenlijke teams tegenover elkaar te krijgen.

Wat te denken van Kloor die drie edities heeft moeten missen door een hoge bloeddruk. Hij is nog niet in topvorm moet nog werken aan zijn fysiek, maar is op de overduidelijke weg terug. Mark kon ook weer meedoen in de marklaise; hij is niet maximaal gegaan wat ook zijn herstel weer ten goede komt. Ard en Steve die plots kwamen aanwandelen na een afwezigheid van een maand of 6. Voor het laatst waren zij aanwezig met het zaalvoetbaltoernooi op 27 december jl. Unser Dänischer Traber, gaf ook ineens acte de presence. Na wat omzwervingen in Denemarken, Indonesie en god weet waar, koos Anders als eindpunt van zijn reis Het Hollyhock. Daarnaast is Vinnie ook weer teruggekeerd na wat weken kwakkelen.

Opstellingen:
DE GROTE 9: Rody, Laurens, Danny, Gert, Patrick, Jean, Blok, Vinnie, Anders
DE RODE 10: Harte, Kloor, Mark, Stefan, Arjan, Arnoud, Steve, Kees, Andy, Ard

Toeschouwers: 2 (Bruno + moeder)

Plaats: veld 2, Ockenburg
Temperatuur: 18 graden
Type: bewolkt, licht bewolkt en zonnig
Wind: amper

Ongelofelijk. De mensen bleven maar binnendruppelen. Rond een uur of half 8 begon dan eindelijk de wedstrijd op een toch nog iets te krap veld voor 19 man. Een negental tegen een tiental. DE GROTE 9 legde haar wil vanaf de eerste minuut op aan DE RODE 10. Ondanks dat het lang 0-0 bleef, waren de contouren van beidener spel al duidelijk zichtbaar.

DE GROTE 9 koos voor veel combinatie, snelle uitbraken, veel tikwerk en uitgespeelde aanvallen. DE RODE 10 had het vooral voorzien op lange ballen op de voorste mannen Arnoud en Harte en sloegen het middenveld vooral over.

Daar lag ook de pijnlijke werkelijkheid van de wedstrijd. DE GROTE 9 kon doen en laten wat het wilde op het middenveld alwaar het amper werd aangepakt. Ondanks dat DE RODE 10 met een mannetje meer stond was er achterin meer sprake van een kluitje spelers die elkaar stonden te dekken, dan een georganiseerde verdediging die daar met het spel bezig waren. Hierdoor kwamen er voor DE GROTE 9 zat mogelijkheden om te schieten met dikwijls een doelpunt tot gevolg.

Aan de andere kant waren het vooral solo's van Arnoud en standaardsituaties die voor dreiging zorgden.

Een enorme voorsprong van 5-2 voor DE GROTE 9, leek op een gegeven moment een comfortabel uitgangspunt voor een ruime overwinning. Dat bleek later echter iets te probaat. Arnoud liet even zien uit welk hout hij werkelijk gesneden is, en zorgde in een waar Ockenburg Offensief zowaar voor wat aansluiting: 5-4

De 6-4 kwam tot stand door een supersnelle en scherpe counter van Laurens met Rody bij de tweede paal. De 6-5 mocht de mooiste treffer van de aanval genoemd worden. Of Arnoud nou wel of niet zag dat onze GVR meters voor zijn doel geposteerd stond, koos hij voor een lob van een meter of 25/30. De bal plofte treiterend recht op de doellijn. Gekwetst als Arnoud was door de vele dubieuze ballen die hij eerder als treffer had willen tellen, vroeg hij of 'deze zeker ook niet zat'. Over deze treffer was geen enkele twijfel mogelijk.

Het duurde lang voordat er nog werd gescoord. De Lucky Luke van Hollyhock was uiteindelijk met de 7-5 de geluksvogel. Normaal gesproken zou dit doelpunt de mooiste zijn geweest, ware het niet dat de lob al gemaakt was. Als een ware Arjan Robben draafde Jean van het midden naar de zijkant en schoof hij uit onmogelijke positie de bal tussen de palen. Met een juichbeweging die Danny deed denken aan de WK-films uit de jaren 70, vierde Jean zijn treffer.

DE GROTE 9 liepen nog uit naar 9-6 toen het pleit eigenlijk al was beslecht.

Volgende week maandag speelt het Nederlands Elftal om 1330 uur tegen Denemarken. De avondwedstrijd is Italie - Paraguay. Het zal ongetwijfeld een stuk rustiger zijn op Hollyhock dan deze avond. In overleg zal er worden gekeken of het voetbal vervroegd wordt. Afhankelijk van het aantal aanwezigen.

Zoals gezegd: DE WEDSTRIJD.

Eenmaal moet het mogelijk zijn om 11 tegen 11 te staan op veld 1. 2 keepers, 20 spelers. Kratje dit, kratje dat. Zie je het voor je? Het ene speelt in Rood het andere in Blauw. MOET MOGELIJK ZIJN! Tweemaal 45 minuten. De captains zullen komende weken worden aangewezen. De datum voor dit spektakel, zal in overleg worden vastgesteld; bijvoorbeeld MAANDAG 5 JULI. Een andere dag is natuurlijk ook mogelijk. Hierover later meer.

Gelukkig hebben we de foto's van CAMPING HOLLYHOCK nog!















6 opmerkingen:

Jean zei

Ik verwacht een telefoontje van Van Marwijk deze week ;)

Bakvistuta zei

Ik dacht dat we op een gelijkspel waren uitgekomen en stopten nadat de winnende maar niet gescoord werd. Al die doelpunten van Arnie zaten dus toch niet...! ;D

Nu moet ik in ieder geval wel weer komen om van die laatste plaats af te komen...

En ik bevestig: De tijgermug is terug!

hollyklook zei

Ook dit jaar doe ik weer een gooi naar de meest waardeloze "speler" op Stokroos... en ik moet zeggen, ik ben goed op weg!

hollyklook zei

Oh ja, als ik volgende week weer aanwezig ben, zal ik geen lange ballen meer geven... ik ga namelijk alleen nog maar voorin hangen ;-)

markarazzi zei

Je zult voor die "prijs" aan mij een geduchte concurrent hebben, Klookie.

Volgende week moeten we nog zien. Vervroegd aantreden zie ik niet zitten.

Als de WEDSTRIJD in juli wordt afgewerkt, moet ik die aan mij voorbij laten gaan.

Anoniem zei

Rakkers... ik overweeg augustus voor DE WEDSTRIJD... wk gaat niemand doen... denk ik, althans gaat niet lukken... of eind juni nog... nou ja, we kijken wel... what does it matter!!!

tijgermuggie heeft mij nog niet gehad dit jaar. ik denk dat mijn bloed niet lekker genoeg is...

rody