11 juli 2006

Massa opkomst op bijna perfect Stokroosveld

Go Ahead Ooievaars (7 - 0) FC 's-Gravenhage

Opstellingen:
Go Ahead Ooievaars: Gert, Arnoud, Bruno, Mark (Eng), Jean, Bas, Danny, Dennis (DB), Erik, Arsenal, Michel

FC 's-Gravenhage: Rody, Mark, Martin, Bill, Ard, Ricardo, Jorgen, LenS, Lampard, Mardi, Niels

Toeschouwers: Wellicht 1 bejaardentehuis?

Geel: Mark (ENG) (hands), Michel (hands)
Rood: -
Pinanti's: -

Plaats: Stokroosveld
Temperatuur: 24 graden
Type: Zwaar bewolkt en droog
Wind: Zwak

Door Mark:
De berichten op het blog waren hoopgevend, maar dat de opkomst zo immens zou zijn, dat had niemand durven hopen. Vaak in koppels druppelden de Hollyhockers de Haagse voetbaltempel binnen. De teller bleef op 22 steken, de hoogste opkomst van dit seizoen.

HOLLYHOCK LEEFT!!!

Grote (en zowat enige) afwezigen waren Kloor (achillespees) en Steve (knie). We hopen dat ze er weer snel bij zijn.

Zoals vaker werden de samenstellingen van de teams bepaald door de kleur van de shirts. Go Ahead Ooievaars speelde in het geel/rood/oranje. FC 's-Gravenhage speelde in het blauw/wit/zwart.
Met zo'n groot aantal spelers zou de kwaliteit zich wel uitmiddelen, zo was de gedachte. Misschien niet eens een gekke gedachte, maar de uitslag doet anders vermoeden.

Het veld was veel te klein voor 20 man, bijna breder dan dat 'ie lang was. Dat resulteerde in wat erg veel aan F-jes voetbal deed denken.
FC 's-Gravenhage probeerde te domineren op de helft van Go Ahead Ooievaars, wat zich massaal terugtrok en ingroef rond de eigen 16. Er was haast geen doorkomen aan voor de FC, wat het vooral moest hebben van schoten uit de tweede lijn. Deze gingen vaak naast of over het kleine doeltje. Wanneer de Ooievaars de aanval zochten kregen zij doorgaans meer ruimte. Bij vlagen vlot combinerend scoorden zij een paar uitgespeelde doelpunten. Ook was Michel uit een corner nog trefzeker. Zijn kopbal trof de kruising, terwijl keeper Harte toch de korte hoek afdekte. Ongelooflijk en briljant.

Jezus man, wat moet ik nah schrijven over die pot? Het was een zootje. Het veld te klein, gasten die klaagden dat ze zo weinig de bal kregen. De meeste gasten had ik wel eens gezien, maar ik ken ze niet meer allemaal bij naam. Het veld was zwaar klote als je het mij vraagt. Zo droog als een kurk in de Sahara, dus geen slidings. Lang gras, daardoor stroperig, ik struikelde continu over die bal. Kan ook mijn onkunde zijn natuurlijk...En ik vond het bloedheet, ik denk dat ik daardoor koppijn kreeg. Nee, de omstandigheden waren verre van ideaal. Volgende keer doen we er beter aan om 4 kleine partijen te maken en 2 wedstrijden parallel te spelen.








































Geen opmerkingen: