25 juli 2006

Dolle boel op straf gras

Op een pasgemaaide grasmat van het President Stokroosveld speelde zich gisterenavond de 15e Hollyhockontmoeting van het nog jonge seizoen af. Elf man meldden zich rond de klok van 7. Er werd kort warmgespeeld, waarna Mark, Bas en Rody de gelederen splitsten. Aldus ontstonden de volgende teams:

Real Felicidád: Arnie, Danny, Gert (tot '70), Bruno, Mardistein, Harte
Fraternité Olé Olé: Bas, Mark, Rody ('70 Gert), Marco en Jean

Eindstand: 11-6 voor Felicidád

Gele kaarten: 0
Toeschouwers: 0
Onruststoker: 1, knuffelautochtoon van korfbalvereniging Recht zo die Gaat

Het duurde even vooraleer de heilige grasmat warmgespeeld was. Lekker hoor, de geur van pasgemaaid gras. Maar in combinatie met de droogte van de voorbije weken was het een stroeve toestand. Vooral Harte leek op deze ondergrond uit de voeten te kunnen. Met gemak prikte hij de bal 2x in het doel van Fraternité. Daarmee was de ban gebroken en werd er aan beide kanten lustig gecombineerd. Het doel van Real Felicidad lag continue onder vuur van het stevig counterende Fraternité. In een man-minder situatie lukte het Fraternité om tot 3-3 lekker mee te komen in het spel. Daarna liet Arnie zich van zijn beste kant ziet, en speelde hij de defensie van Fraternité bij gelegenheid finaal aan flarden. Met verdedigende acties op de rand van het strafschopgebied van de tegenstander ging hij voorop in de strijd.

De overwinning van Felicidad leek maar 1x in gevaar te komen. Bij een afstandsschot van Arnie verdween de bal pardoes in de President Stokroossloot, waarna Felicidad tijdelijk haar numerieke overwicht verloor. Ondanks kansen van Jean, Mark en Bas - allen plots in de aanval als roken zij hun kans - werd er in afwezigheid van Arnie niet gescoord door het spitsentrio van Fraternité.

Met de vervroegde buitendienststelling van Hollyhocknestor Rody kwam aan alle twijfel een eind. Gert toonde zich een sportief overloper en nam de positie van Rody over. Toch kon ook hij de 11-6 overwinning van Felicidad niet meer voorkomen.

8 opmerkingen:

markarazzi zei

wat is er Rody? je bent toch niet met een kwetsuur uitgevallen?

hollyklook zei

Potjandorie... zo te lezen was het weer een pret van heb ik jou daar. Spijtig genoeg ben ik nog niet fit genoeg om me weer te melden bij de clubleiding om mijn rentree te maken.... *snif*

markarazzi zei

hulde aan Bruno voor de tekst. mooie dingen. ik ben er wellicht maandag weer bij.

Anoniem zei

Wie komen er vanavond allemaal? Ik wil wel, hangt wel af van de aantallen

Anoniem zei

Ja? wordt er nog gespeeld?

Suchant

Anoniem zei

Tsjiep Tsjiep,
geen voetbal vanavond?

Pietje

Anoniem zei

welke gruitige man post onder mijn initialen??
dat riekt naar plagiaat!!!!!

ps: vanavond (in feite) kom ik niet, ik bevind mij nog in de overwinningsroes van vorige week...;-)
Adieu!

Arnoud

Anoniem zei

welke gruitige man post onder mijn initialen??
dat riekt naar plagiaat!!!!!

ps: vanavond (in feite NU!!) kom ik niet, ik bevind mij nog in de overwinningsroes van vorige week...;-)
Adieu!

Arnoud